Pojkarna (lättläst)

Pojkarna (lättläst) - Jessica Schiefauer | Laserbodysculptingpittsburgh.com Vi är glada att presentera boken One Day Creatures. Grekerna och existensens mysterium, skriven av Mauro Bonazzi. Ladda ner boken One Day Creatures. Grekerna och mysteriet om existens i PDF, TXT, FB2 eller något annat format som är möjligt på laserbodysculptingpittsburgh.com.

INFORMATION

FÖRFATTARE
Jessica Schiefauer
DIMENSIONERA
4,81 MB
FILNAMN
Pojkarna (lättläst).pdf
ISBN
1346598523373

BESKRIVNING

På dagarna utstår Kim, Bella och Momo killarnas kränkningar. På nätterna dricker de av nektarn från en magisk blomma som förvandlar dem till pojkar. Det liv de då får vara med om är mycket annorlunda. Kim kan inte få nog av friheten som pojkvärlden erbjuder. Som pojke blir hon kär i Tony. Tillsammans upplever de både spänning och attraktion, och Kim dras in i en farlig värld. Till slut blir den dramatiska uppgörelsen oundviklig. Boken är utöver en fin ungdomsskildring också ett intressant inlägg i genusdebatten. Den är underlag till riktigt bra samtal. Pojkarna är en originell och magisk tonårsskildring av tre flickor som tillfälligt förvandlas till pojkar. Den skildrar uppväxt, transformation, kärlek och systerskap. Bokens författare Jessica Schiefauer fick Augustpriset när originalboken kom ut 2011. Boken Pojkarna har också blivit film. På Filminstitutets hemsida finns en handledning till filmen, som går att använda till både originalutgåvan och den här bearbetade versionen.

Nu som lättläst! På dagarna utstår Kim, Bella och Momo killarnas kränkningar. På nätterna dricker de nektar från en magisk blomma som förvandlar dem till pojkar.

På nätterna dricker de nektar från en magisk blomma som förvandlar dem till pojkar. Kim kan inte få nog av friheten som pojkvärlden erbjuder.

RELATERADE BÖKOR