En ö i havet (lättläst)

En ö i havet (lättläst) - Annika Thor | Laserbodysculptingpittsburgh.com Vi är glada att presentera boken One Day Creatures. Grekerna och existensens mysterium, skriven av Mauro Bonazzi. Ladda ner boken One Day Creatures. Grekerna och mysteriet om existens i PDF, TXT, FB2 eller något annat format som är möjligt på laserbodysculptingpittsburgh.com.

INFORMATION

FÖRFATTARE
Annika Thor
DIMENSIONERA
4,77 MB
FILNAMN
En ö i havet (lättläst).pdf
ISBN
7930948811923

BESKRIVNING

Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de lämnar sitt hemland Österrike för att fly undan nazisterna. De hamnar på en liten fiskeö utanför Göteborg. Systrarna har drömt om ett semesterparadis med sandstränder och palmer. Men det blir inte alls som de har tänkt sig. Ön är kal och grå med ett oändligt hav omkring sig. Ingen talar deras språk och dessutom visar det sig att de måste bo hos olika familjer.Detta är en lättläst version av En ö i havet, en stark skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget.

De hamnar på en liten fiskeö utanför Göteborg. Systrarna har ... En ö i havet (lättläst) - lärar/elevhandledning Handlingen: Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en liten ö i Göteborgs skärgård.

Systrarna har ... En ö i havet (lättläst) - lärar/elevhandledning Handlingen: Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en liten ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar.

RELATERADE BÖKOR