Utvandrarna (lättläst)

Utvandrarna (lättläst) - Vilhelm Moberg | Laserbodysculptingpittsburgh.com En dag varelser. Grekerna och existensens mysterium PDF, TXT, FB2. Varelser av en enda dag. Grekerna och mysteriet med existens ePUB. En dag varelser. Grekerna och mysteriet med MOBI-existensen. Boken skrevs 2020. Leta efter en bok om en enda varelse. Grekerna och existensens mysterium på laserbodysculptingpittsburgh.com.

INFORMATION

FÖRFATTARE
Vilhelm Moberg
DIMENSIONERA
4,53 MB
FILNAMN
Utvandrarna (lättläst).pdf
ISBN
6394623000218

BESKRIVNING

Vilhelm Mobergs gripande berättelse finns äntligen som lättläst! Möt Karl Oskar, Kristina, Ulrika och alla de andra som hoppades att livet skulle bli bättre i Amerika. Att de skulle slippa svält, slag och förföljas för sin tro. Det hoppet gav dem mod att lämna sitt land, släkt och vänner, och att möta en okänd framtid.Resan över havet är lång och svår. Många blir sjuka och alla når inte fram. Det är spännande och engagerande berättat, samtidigt som det är en bit svensk historia.Utvandrarna gavs ut första gången 1949. Vilhelm Moberg skrev ytterligare tre böcker om personerna i boken och om deras öden i det nya landet. Cecilia Davidsson har skrivit flera egna böcker för LL-förlaget. Hon har också återberättat en rad klassiker till lättläst, bland andra Röda Rummet och Mor gifter sig. Nu har hon tagit sig an Vilhelm Mobergs Utvandrarna. Utvandrarna kommer snart även i en modern filmversion av Daniel Espinosa.

Klassikern Utvandrarna i lättläst version! Småland i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder.

1971 13+ 1 säsong Svenska serier. I mitten av 1800-talet reser en grupp fattiga människor från Småland, med familjen Nilsson i spetsen, till Amerika i hopp om att finna bördig jord och ett bättre liv.

RELATERADE BÖKOR